El XLIII Festival Internacional de Sitges, que se celebra des d'aquest dijous fins al 17 d'octubre, confirmarà amb les pel·lícules seleccionades l'auge de les pel·lícules de vampirs i la tornada de l'estètica gòtica.
El director del festival, Àngel Sala, va explicar dilluns en roda de premsa que com a reacció al fenomen Crepuscle ha nascut «un altre vampir, més dur, més sexual». Són els que protagonitzen pel·lícules com We are the night, Prowl i Stake land. Aquest manteniment de l'interès cinèfil en els vampirs en el Festival contrasta amb el que es veu a la fira de Frankfurt on predomina la novel·la negra i la crossover, la dedicada a un públic juvenil, però que enganxa també a molts adults.
També retornen al Festival els psychokillers, però renovats i Red White & Blue, Coldfish i The Devil són alguns exemples. Una altra de les tendències que es percep en la programació d'enguany és l'auge del cinema emergent llatinoamericà.
«Hi ha pel·lícules que alcen molta expectació» ha, va reconèixer Sala, que va posar coma exemple Let me in (Deixa'm entrar) el remake de la reeixida pel·lícula europea i Helldriver una, pel·lícula de zombis de Yoshihiro Mishimura, «el nou guru del cinema japonès».
Entre les desenes de pel·lícules de cinema fantàstic i de terror destaca A Serbian film una, exhibició de violència i pornografia que, per la seva duresa, obliga al festival a reservar-se el dret d'admissió per a evitar que entren menors. "Jo l'he vist una vegada, i juro que no la tornaré a veure", va assegurar el director.
Al marge de les pel·lícules a concurs, el festival entregarà el gran premi honorífic a Vicent Cassel. L'actriu Caroline Munro rebrà la Maria honorífica, igual que Julie i Roger Corman; Tom Savini i Joe Dant estan entre els guardonats amb el premi Màquina del Temps, mentre que el Nosferatu anirà a parar a les mans d'Eugenio Martín.
El festival, que enguany homenatge en el seu cartell a El Resplendor no tindrà, com estava previst, uns passis de revival de Retorn al futur, que compleix ara 25 anys. La causa, segons Sala, és que la seva distribuïdora internacional ha congelat tots els actes públics.
El certamen espera superar les 60.000 entrades que es van vendre l'any passat, tot i que s'han programat menys passes de cada pel·lícula. El motiu és econòmic: ara, en lloc de pagar per la presència de film en festival, es paga per projecció.
Cercle V