dimecres, 25 d’agost del 2010

El negoci dels vampirs

Els aliens, les catàstrofes o els superherois sempre han donat bons resultats a la indústria del cine. Però el verdaders 'trencaguixetes' de Hollywood dormen de dia i són addictes a la sang. La moda dels vampirs en el cine i la televisió ha engreixat les arques de la indústria. Ni més ni menys que 7.000 mil milions de dòlars han deixat les mossegades des que s’estrenara la primera entrega de la saga 'Crepuscle' ( considerada l’inici de la febre vampírica), segons un informe que ha publicat 'The Hollywood Reporter'.
L’estudi estima que les pel·lícules de vampirs, liderades per la saga "Crepuscle", han recaptat uns 3.000 milllons de dòlars en els últims anys. L’últim èxit va ser aquesta setmana, quan el film "Vampires Suck" (Els vampirs empesten), una paròdia sobre els bevedors de sang, va recaptar 20 milions de dòlars en la seva estrena.
Sèries de televisió com "True Blood" i "Vampire Diaries", junt amb la venda de DVDs, van aconseguir un ingrés addicional de 1.200 milions de dòlars, mentre que la venda d’uns 120 milions de llibres de temàtica vampiresca va aconseguir que la indústria editorial recaptés uns altres 1.600 milions de dòlars.

Més que sang i alls
Paral·lelament, es va aconseguir ingressar 600 milions de dòlars en merchandising i uns altres 600 milions de dòlars en pel·lícules pornogràfiques, videojocs i altres productes.
La guionista i productora executiva de "The Vampire Diaries", Julie Plec, va indicar que l’èxit dels vampirs reflecteix la seva tradició i versatilitat.
"A partir d’una simple criatura mitològica que ha sigut part del nostre univers literari per segles, pots crear una història que ho té tot: romanç, horror, acció, efectes especials, sexe, amor èpic, homes protagonistes romàntics, deliciosos joves roïns com a vilans, malvades dones, damisel·les en compromís, mort, monstres i l’heroi perfecte que donaria tot per no passar l’eternitat sol", va dir.


Deutsche Presse Agentur (Dpa)