dimecres, 25 d’agost del 2010

La Hammer torna a la vida amb una nova versió de l'èxit del terror suec 'Deixa'm entrar'

Els llegendaris estudis britànics de cine de terror, que van estrenar l'última pel·lícula el 1979, reneixen

Els estudis britànics Hammer resusciten d'entre els morts per tornar a espantar sofisticadament. Fundats el 1934, entre els 50 i els 70 van aconseguir merescuda fama internacional amb els seus films de terror gòtic sobre Dràcula, Frankenstein o La Mòmia, monstres clàssics ja modelats al cine per Universal als quals van aportar color, un vernís d'idiosincràsia britànica i tocs inesperats i creatius.
Tot i que eren riques en idees, les produccions Hammer eren pobres en termes de pressupost; els rodatges rarament superaven les cinc setmanes. Però aquestes limitacions no van suposar mai cap problema per a directors del talent de Terence Fisher, Freddie Francis, Val Guest, Roy Ward Baker o Joseph Losey; guionistes com Jimmy Sangster; o actors com Christopher Lee i Peter Cushing, que convertirien en icòniques les seves composicions de Dràcula i el Dr. Frankenstein .
Quan els grans estudis van començar a competir seriosament amb ells, la seva resposta va ser clara: sexe. Als seus films de terror de finals dels 60 i començaments dels 70 s'hi veuen més nus que als d'ara. Però amb la carn no n'hi va haver prou per aturar el declivi de la companyia. El 1979 estrenava la seva última pel·lícula, La dama de l'exprés, remake d'Alarma a l'exprés de Hitchkock.
La seva última pel·lícula… Fins ara. L'octubre que ve, tres anys després de l'adquisició de la productora i del seu gran catàleg per Exclusive Media Group, la Hammer estrenarà el seu primer film en 31 anys. Es tracta de Let me in, una versió de l'exitosa pel·lícula de vampirs sueca Deixa'm entrar, a càrrec de Matt Reeves (Monstruós). Les seves primeres imatges anuncien una repetició gairebé pla per pla de l'original, però alguns la qualifiquen de «subtil» i «enervant»; en el bon sentit. Als Països Catalans, la pel·lícula obrirà la Secció Oficial Fantàstic del festival de Sitges i s'estrenarà a les sales comercials uns dies després, el 20 d'octubre.


Juan Manuel Freire, El Periódico