Seguim en aquesta incontenible espiral de noves versions, seqüeles, pròlegs i continuacions tant pròpia del nostre mediocre temps Perquè aquesta és una pel•lícula que vam veure allà pels anys 80, amb el mateix títol, Nit de por (Fright Night, 1986), dirigida amb èxit de públic per Tom Holland i convertida per alguns en una espècie de cult-movie del terror d'aquella dècada.
La pel•lícula de Holland estava concebuda com una espècie d'homenatge humorístic a les produccions de terror de la productora anglesa Hammer. El més admirable d'aquest remake, dirigit per Craig Gillespie, és que, en certa manera, millora el seu precedent i té una arrencada d'allò més prometedor,a presentant al seu protagonista, un noi anomenat Charlie, que és un triomfador a l'institut i se li donen bé les noies, però se sent bastant contrariat amb l'arribada al veïnat d'un estrany personatge, que acaba per capturar a diversos ciutadans del lloc per satisfer les seves apetències com vampir.
El ritme de la pel•lícula decau posteriorment després del satisfactori principi però conforme avança el seu desenvolupament narratiu torna a cobrar interès. Sobretot quan el protagonista, la seva xicota i la seva mare, adverteixen personalment que el nou veí, Jerry, elegant, atractiu, desimbolt i descarat, és una d'aquestes criatures de la nit que sap fer de les seves. Tot això provoca la incertesa de l'espectador paral•lelament a l’augment de la intensitat del relat que es fa més estimulant i atractiu. No seria gens estrany que el públic més juvenil, en ple apogeu dels vampirs famosos de la fructífera saga Crepuscle, s'estranyi una mica d’un tractament del tema més clàssic i sarcàstic, i sigui escassament sensible als cops d'enginy del film
El mateix Tom Holland ha escrit el guió i tant a ell com al director, Craig Gillespie, es deuen les variacions sobre l'antiga Nit de por, encara que mantingui molts passatges d'aquella. Sorgeixen els additaments clàssics que ara ens arriben en tres dimensions. A favor d'aquesta pel•lícula caldria destacar la magnífica utilització dels efectes especials i l'afortunada seqüència en què el vampir ataca els protagonistes a l'autopista.